Grevagården Christmas Show 2012

Vi kom iväg till Greva i alla fall. Mamma fick skotta fram transporten och så fick vi köra ner till parkeringen och lasta Hansi därså att vi inte skulle köra fast med honom i. Räknade med att det skulle ta en timme dit (tar ju i vanliga fall 15 min). Tur det, för väl där var det en hel del strykningar på grund av vädret så jag startade lite tidigare än vi hade räknat med.
 
LB: 12 fel
Detta var en regional LB med ganska enkel bana, men en jääkla massa julpynt och utsmyckningar. Hela banan var fylld med paket, tomtar, glitter och granar osv osv. Tror ni Hansi bryr sig? Inte det minsta. Så cool. Hade ingen aning om ifall jag hade fått startsignal eller inte, så la en volt innan ettan. Självklart råkar jag rida imellan startkamerorna vilket räknas som en olydnad = 4 fel innan första hindret ens. Släppte iväg honom lite för mycket sen så rev två hinder = vi fick egentligen 8 fel på hinder. Men men, sånt händer. Väldigt surt bara. Men han hoppade väldigt fint i alla fall!
 
LA: 0+8 fel
Hade inga förväntningar alls, verkligen inte. Det var en nationell LA och alltså två debuter i en start. Banan var inte så jättesvår ändå, hade sett värsta monsterbanan framför mig haha.. Nollade grunden vilket jag är så himla nöjd med! Sen när vi kom till omhoppningen hade jag inte direkt någon plan eftersom jag inte räknade med att komma dit, dumt nog haha.. Så gjorde en dum sväng till 9:an, ett räcke med samma färg som underlaget - ett pet där. Sen red jag lite fort med på tok för lite halvhalter och då fick vi med en bom till av bara farten. Men alltså 0 fel i grunden och två rivnngar i omhoppningen - det är jag nöjd med trots allt! Det kändes faktiskt ganska enkelt - som det ska göra!
 
Nu vet han verkligen vad som gäller inne på banan - han ger 100%. Idag skötte han sig riktigt bra trots inga placeringar och så. Känslan av att gå i mål på en nationell LA på sin egenutbildade ponny är nog ganska svårsagen, för mig i alla fall.
 
Min ponny är bara bäst helt enkelt.<3

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0