Lidköping 2/12

Idag var det tävling i Lidköping som gällde. Runt - 8 grader var väl ungefär vad vi hade räknat med eftersom att det var det hemma. Men icke, där var det - 20 grader... Helt sjukt kallt! ALLT frös - till och med min jacka! För att inte tala om händer och fötter, USCH.
 
Men en riktigt fin och modern anläggning var det! Verkligen fräscht och trevligt. En negativ grej var att det var galet mycket folk inne på framridningen samtidigt. Räknade till 17 d-ponnyer på en yta på kanske 20 x 20 m. Man kunde i stort sett bara skritta, kanske trava 5 steg innan man fick sakta av igen. Men men, det var ju samma för alla, plus att man ju inte vill skritta runt i 20 minusgrader utomhus liksom.
 
LC: 5 fel
Här tror jag inte han var riktigt igång ordentligt, så fick ett stopp på 3:an, ett räcke som kom rätt snabbt efter 2:an om man inte var med och visade hästen i tid. Var inte riktigt med själv och det blev lite dumt och han var nog inte riktigt med själv heller. Så 5 fel där, fick ett tidsfel eftersom jag blev tvungen att lägga en volt.
 
LB: 0+0 fel
Laddade om inför nästa klass trots att fingrarna hade tappat all känsel för lääängesen, kallt som satan var det! Hansi hade lugnat ner sig lite och var inte lika hetsig, trodde jag i alla fall...Tills vi kom in på banan. Då tyckte Hansi att det var såå kul haha! Han ville dra på gärnet innan alla hinder (läs: runt hela banan..) och jag kanske släppte honom lite för mycket ibland, men han hoppade ändå så bra så! Nollade båda faserna gjorde han i alla fall och det gav oss en 4:e-placering. Bästa<3



 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0