Debut

Har varit på Pay & Jump i Skara idag. Usch, gillar verkligen inte att tävla där.. Men finns ju inte så mycket att välja på nu. Hoppade 1m och 1,10 (LB och LA) vilket var debut för både mig och Hansi.
 
För det första var det så galet kallt så förlorae ju känseln i fingrarna direkt. För det andra så blev det jättestressigt till första klassen och hann knappt rida fram. Hann inte hoppa ett enda språng på 1m och Hansi var otroligt stressad också, han är inte så stresstålig nämligen. Därför måste man vara i god tid och det var vi inte. Så den rundan tänker jag bara stryka ett stort fett streck över och gå vidare, gick så fruktansvärt dåligt så att den kan vi bara glömma, vet inte vad som hände där verkligen. Glöm glöm glöm!!
 
När det gick så dåligt i 1m så blev jag bara mer taggad på att gå in och göra vår debut på LA höjd. 1,10 alltså. Han kändes bra på framhoppningen som vi tog i lugn och ro, ett par språng på 110 innan jag gick in igen.
 
Den här gången var han sig själv igen och hoppade som bara den, kändes väldigt lätt och vi var såå nära på att nolla vår första start någonsin i 110, MEN på linjen till sista hindret glömmer jag att ta en halvhalt och det gick lite för fort - han petar sista. Såklart. Dumma mig :( Men är verkligen hur nöjd dom helst, räknade inte direkt med att nolla och inte med en sån bra runda. Men lite surt var det såklart.
 
Förövrigt tänker jag nog anmäla mig till en nationell LA på Christmas Show med Hansi. Spännande va? ;) Antingen det eller bara en LB.
 
Jag älskar min ponny, han är bara bäst helt enkelt<3
 
Bilden är inte från idag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0