Licens 2012!

Såg på en länk på FB nyss, att SVRF kommer ändra licenserna nästa år. Exempel på ändringar som ska göras:

Ryttarlicensen
delas in efter ålder istället för nivå (lokal, regional osv.) Åldrarna man kommer gå efter är -12 år, 13-18 år och 19+, och därefter ändras priset. Priset för -12 år kommer vara 250 kr, 12-18 kommer kosta 500 kr och är man 19+ så får man betala 750 kr.

Så tävlar man alltså på lokal nivå och är 19+ kostar licensen alltså 750 kr, istället för ca 200 som den gör nu. Inget vidare tycker jag, och säkerigen många fler.

Däremot kostar det inget extra om man vill börja tävla regionalt. Man kanske inte vill köpa en regional licens för ett par tävlingar och då tycker jag att det är bra att man kan använda samma till lokal och regional. Ifall man inte vet vilken nivå man kommer ligga på under året.

Hästlicencen löses från och med nästa år per år, och inte för livstid. Den kommer att kosta 200kr/år istället förca 900 (?) kr för en licens som gäller hela hästens liv.

När jag började läsa artilken tyckte jag bara att det var dåligt. Men när jag tänker efter är det faktiskt väldigt bra för min del. Kommer ju bara tävla Hansi ett år till och då passar det ju bra att lösa årslicens till honom, och betala ca 700 kr mindre. Kommer ju också ganska troligt tävla regionalt också. Men eftersom att man använder samma licens till båda nivåerna så kan man ju blanda och inte känna att man "måste" tävla regionalt bara för att man har köpt en dyr licens. Så jag är en av dom som inte har något emot dom nya reglerna.

Men såklart så kommer olika "grupper" av ryttare ha olika åsikter. Tex. de som bara vill tävla någon lokal kommer ju inte tycka att det är bra osv. Men det finns ju olika åsikter om allt så!

HÄR kan ni läsa artikeln!

Bra eller dåligt? Kan tänka mig att detta kommer bli ett hett disskussionsämne!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0