Grymmis ponny<3

Idag var det hoppning igen! Har ju inte skrivit här sen förra hoppträningen för det har inte hänt så mycket. Men idag blev det i alla fall hoppträning tillsammans med Hanna och Linn, roligt! Gick dessutom superbra.

Vi hoppade en studs och sen kunde man rida antingen höger där det var 4 språng - räcke - ett språng - nästa räcke, eller åt vänster där det var 3 språng - räcke - ett språng - oxer. Slutade på ett par språng på 115, fick bara bra språng förutom nån gång där han löste det bra själv. Så himla duktig är han! Nu satsar vi på Div 1 till våren.

Hansi har blivit mycket lydigare och mjukare på bara en kort tid. Efter att jag hade ridit på hackamore varje dag under en tid (och det är ju ganska skarpt), så blev han så jobbig när jag bytte tillbaka till vanligt bett. Tog tag i bettet och blev stark. Och eftersom det inte blir samma kontakt i tyglarna när man har hackamore så blev jag lite "ovan" med bett. Så funderade på att byta till ett skarpare bett, men nu så har det löst sig jättebra och nu är han inte alls stark. Tur att jag inte bytte bett, för vill helst rida på så snällt som det går.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0