Skultorp

Tävlade ju som sagt igår. Tävlingdagen överlag var okej med okej resultat. Dock måste jag, precis som många andra, säga att jag inte gillar att tävla i Skultorp. Instängd och mörk bana, konstigt underlag (stenhårt på vissa ställen), plus att vi fick den dåliga parkeringen som är en bit bort från anläggningen. Man har ingen koll alls vad som händer på banan där, eftersom att dom inte har några högtalare där borta. Men tummen upp för trevliga funktionärer i alla fall!

På framhoppningen i första klassen gick det inte så bra men inte dåligt heller. Fick inte så bra flyt och så. Sen inne på banan så fick vi VERKLIGEN inget flyt. Vår sämsta runda hittils. Usch, skämdes över min ridning. Hansi var inte riktigt med heller, vi var inte riktigt med varandra, utan mot. Så fick ett ner, men med den rundan kunde vi lika gärna rivit varenda hinder. Har sagt det förut, men han ställer verkligen upp! <3

Så glömde den rundan och laddade om till nästa klass. Sa till mig själv att om jag ska in på banan och hoppa så måste jag rida ordentligt och bra. Annars kan jag lika gärna åka hem. Så både han och jag var mer taggade på framridningen och framhoppningen. Framhoppningen gick helt okej, kändes i alla fall som att jag hade fått igenom det jag ville.

Det var ett hinder som många tydligen hade stannat på, en vit grind som hoppades mot spegeln från utgången. Så var på honom lite extra innan det hindret, vilket inte hade behövts. Han backar inte för något den ponnyn! Men i alla fall så fick vi bättre flyt men sen glömde jag bort lite halvt vart vi skulle efter 7:an. Så kom på lite sent och fick inte med mig honom i svängen, så då fick vi med oss bommen ner där. Fel av mig, men han kör på ändå, duktiga killen. 

Måste ändå säga att det känns bra att ha sånna "bra" resultat efter mindre bra rundor. Då kan det ju bara gå bättre! 4 fel är vårat sämsta resultat, och då är det bara ett riv, och det är ju inte dåligt tycker jag :)






Har tyvärr inga bilder från dagen - jättetråkigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0