Varning: Långt inlägg!

Idag blev det uteritt alltså, fast på terrängen. Vi har inte så bra skogsvägar runt om anläggningen, men däremot en stoooor terrängbana som funkar kanon den med (när det inte är blött)

Och som dessutom är våra hästars hage på dagarna. Bättre hage går knappas att hitta. Den är minst 15 gånger så stor som medlemsstallets och vårat förra stalls hagar. Hästarna har massor av skog, en bäck, stora fält och så vidare att gå på. Känns väldigt bra att veta att hästen har det bra och naturligt i hagen, och får "vara häst" om man säger så, haha :) Dessutom går hela flocken i samma hage, så dom behöver ju aldrig gå ensamma heller.

Jag och Hanna har valt att ta in våra hästar själva istället för att personalen tar in dom, för att dom ska få vara ute så länge som möjligt. Så det är våra hästar ganska bortskämda med, men det är dom ju värda, det är ju det minsta man kan göra för dom tycker jag! En självklarhet för mig. Skulle inte klara av att se min häst gå ien liten minihage utan kompisar :(

Men tillbaka till ämnet nu då, kom visst av mig lite! Red ju som sagt ute på terrängen. Har bytt tillbaka till vanligt tredelat bett nu (red med hackamore innan), då han blir stark när jag rider med tredelat efter att ha ridit med hackamore. Så ska träna massa lydnad med vanliga bettet nu! Ska även tävla med det tredelade på söndag. Förhoppningsvis funkar det bra, tror att jag kommer kunna svänga honom lite bättre med det då det går att ta ledande tygeltag med, vilket inte går med hackamoret. Annars har hacket funkat super hittills, förutom att det blir lite jobbigt när jag byter tillbaka.

MEN tillbaka till ämnet nu igen, shit vad jag kommer in på andra saker hela tiden.. Ridpasset gick i alla fall rätt så bra. Ville mest få upp lite flås, så galopperade en del. Hansi varierade mellan pigg/lat och stark/lydig och så vidare haha.. Jaja, har egentligen inget mer att skriva om det ridpasset, är inte så intressant.

Blev ett lååååångt inlägg nu som ingen säkert orkar läsa. Borde delat upp det egentligen, men det får vara. Och juste: ska försöka fixa lite nytt utseende till bloggen i helgen, har äntligen fått Photoshop cs5 från skolan nu :) Fick jag något intressant sagt nu eller babblar jag bara på om allt och inget haha? Tror på det sista....




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0