Yesterdayyy

Skriver om gårdagen nu istället, det får funka det med. Åkte i alla fall ut till stallet ganska sent. Mamma hängde med och mockade åt hästarna medans jag red på Hansi.

Red ett rätt kort pass i ridhuset, såklart. Finns ju inte så mycket andra ställen att rida på nu när det är både mörkt och SVINKALLT. Bytte till det 3-delade bettet och det gick faktiskt riktigt bra! HAn blir så himla "lätt" och känslig när jag byter från det raka till det 3-delade. Så brukar variera lite efter vad jag är ute efter just den dagen, alltså vad jag vill ha ut av passet.

På det raka blir han stadigare, men å andra sidan lite okänsligare. Så det är perfekt att variera så att man får lite av båda delar.

Red lite serpentiner, volter och sånt. Fortastte med galoppfattningarna, vilket också gick rätt bra! Så slutade ganska tidigt eftersom man ska sluta när det går bra. Har annars en tendens att fortsätta och försöka göra det ännu bättre, så får säga till mig själv lite ibland ;)

En härlig sommarbild bara för att jag saknar sommaren!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0