Dagens resultat


LC:2 64%
LB:1 62%


Är väldigt nöjd faktiskt! Red fram alldeles för länge till LC:n, missbedömde tiden rätt rejält + försening. Han var verkligen på tårna kan jag lova. La fokus på att få honom låg i formen och så avslappnad det bara gick. Superbra gick han då! Jobbade på bra och han var avslappnad, och med precis lagom mycket framåtbjudning. Galoppen var superfin!

Sen fick han ta en skrittpaus, så att jag kunde passa på att värma mig lite också. Ingen höjdare att rida i -10 grader med kavaj och vanliga ridhanskar.

Hade ju ingen aning om hur han skulle gå inne på banan, men antog att han skulle vara lite spänd och sådär, eftersom det var första gången. Väl inne på banan kunde jag knappt röra fingrarna, och frös så jag skakade. Han tyckte staketet var lite otäckt i början, men han vande sig jättefort. Sen gick hela programmet jättebra, mycket bättre än jag hade väntat mig! Enda missen var att jag gjorde halten vid X istället för G, hade glömt kolla programmet ordentligt innan ;) Var jättenöjd med Hansi här! Dock var han lite kort som han blir ibland, och det var ju det jag la fokus på på framridningen på att han inte skulle vara, men men. Fick en kommentar om det, men också att det var bra korrigerat från min sida. Fick 64%, och det tyckte jag stämde ganska bra överrens med vår ritt.

Efter ritten fick Hansi skritta en stund för att ridas fram betydligt kortare till nästa klass, LB:1. Den gick helt okej, men betydligt sämre än den första. Han var lite ostadigare, distraherades lite av andra hästar, fattade fel galopp (vilket var rätt väntat då han helst tar höger), och lite andra småmissar. Trots det fick vi ju godkänd procent, 62%! Mådde dock riktigt illa under den ritten, så tänkte gå upp och käka något efter, för det kändes som om jag var EXTREMT hungrig, verkligen STACK i magen, hemsk känsla. Men det gick inte över av att äta utan blev snarare värre, kunde inte ens gå rakt på en stund. Trodde jag skulle svimma och spy på en gång typ, usch. Så fick åka hem och åka tillbaka sen på kvällen.

Men överlag är jag riktigt nöjd med min ponny idag. Han gör inte stor sak av saker, utan han går med på det mesta. Han är bäst<3

Passade på att knäppa några bilder när mamma skrittade av honom (jag klarade inte av att göra det i tävlingskläder i kylan)



Här gnäggar han till Martinas söta ponny Flip Flop!



Söta, fina, underbara ponny!




Kommentarer
Ellen

Haha, yes! :)

2012-02-07 @ 14:49:12
URL: http://arnell.blogg.se/
Ellen

vet du när backen stänger imorgon? :)

2012-02-07 @ 22:13:51
URL: http://arnell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0