Igår

Kan sammanfatta gårdagens ridpass mes ett ord: kaos. Först och främst var det kaos i ridhuset, som alltid vid sen tiden såhär på vintern.

Tycker nästan det är otäckt när man är så många, man känner sig jämt och ständigt i vägen när vissa nästan verkar tro att dom är ensamma i ridhuset. Själv blir jag sjukt okoncentrerad, när man har fullt upp att hålla koll på alla andra. Hansi blev stressad såklart.

I skritten och traven var han fin, men sen när jag skulle testa galoppera för första gången på hur länge som helst så flippade han ur lite. Körde upp huvudet och bara ville springa, sparkade (vilket han faktiskt slutade med när jag petade till honom med spöt), bytte galopp och höll på.

Så strök mig tyvärr från pay and riden på fredag :/ visst, det är bara en träning, men vi behöver utan tvekan mer träning innan. Vill liksom inte komma in på en dressyrbana men en häst som sparkar när man lägger till skänkeln, byter galopp eller till och med fattar fel. Så det är vad vi ska jobba med mest nu i alla fall! Får nöja mig med att kolla på alla andra som tävlar på fredag då, det är ju också kul :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0