På väg upp

Tänkte skriva lite om min framtid inom de närmsta åren, ifall det är någon som är nyfiken!

Först och främst så kommer jag ju självklart att plugga vidare! Just nu är jag nästan helt inne på att flytta tillbaka till Stockholm, och kanske läsa ekonomi eller juridik. Det gör jag inte för att jag tycker det är roligt att plugga, utan för att jag måste för att nå dit jag vill.

Vart vill jag nå då?
Lite svårt att säga eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska jobba med. Men jag vill ska ha ett BRA betalt jobb. Jag vill tjäna mycket pengar och jag ska jobba för det! No way att jag ska jobba på ICA eller dagis eller nåt sånt, big NO.

Det kan kännas soft nu att slippa plugga, men det kommer visa sig i framtiden hur värt det faktiskt var att skaffa sig en vettig utbildning. Det lägger ju en grund för hela ens liv!

Stockholm lockar mig sjukt mycket! Älskar den staden, man känner sig så hemma där. Tänk vad underbart när jag bor där i min lägenhet på Söder, åh<3 Är dock vääldigt sugen på att typ åka till Florida eler NY och plugga typ ekonomi där, bara för att förändra mitt liv HELT. Verkligen skaffa mig ett helt nytt liv, det skulle vara coolt!

Men har lite beslutsångest, för stannar jag i lilla tråkiga Skövde kan jag ju fortsätta med ridningen, och det vill jag ju också! Men då vill jag ju tävla storhäst, så i vilket fall som helst så kommer jag sälja Hansi. Det tar emot att skriva det, men så är det. Men det är ju långt kvar eller hur? Fyller ju 18 och får inte tävla ponny mer... Visst, jag vill inget hellre än att ha kvar honom hela livet, men så funkar det ju tyvärr inte.

Stannar jag i Skövde kommer jag ju gå över till storhäst, för jag vill tävla. Flyttar jag till Stockholm blir det att sluta med hästarna helt och hållet tyvärr. Som sagt, vad jag än väljer så kommer Hansi få flytta till ett nytt hem.

Hade jag möjlighet att ha kvar honom samtidigt som jag hade en storhäst, sure, då skulle han aldrig säljas. Men den möjligheten finns tyvärr inte. Det betyder inte att jag inte älskar honom? Har bestämt att om jag någon gång äger en egen gård så ska han komma tillbaka till mig, och få bo hos mig så länge han lever! Hihi, tänk en typ 20-årig Hansi!

Där fick ni lite blandade och kanske lite röriga tankar från mig. Men det är så det är i min hjärna, rörigt! Vill så mycket så att jag vet inte vad jag vill, samtidigt som jag vet precis vad jag vill. Hmm.. svårt det där... Kanske borde ta ett samtal med SYV? ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0