Mitt 2011 #2

April:

I april var det Äggahoppet på Kulis. Har för mig att Pegasus fick mugg eller något då, så hoppade bara en klass på honom. Fick låna Jolly och hoppa LD+5 med, där vi 0 grunden och fick ett stopp + ett ner i omhoppningen. Stoppet var mitt fel då jag gjorde en cp sväng. Inte så illa ändå för att ha ridit häste ett par gånger bara tycker jag.

Åkte till Jenny Karlsson och tränade. Väldigt givande träning faktiskt, dock blev det bara en gång då vi inte har någon egen transport :(

Tränade för Jessika också, gick bra och han var riktigt fin hemma faktiskt! Var svårt att förklara problemet för tränarna, då han alltid skötte sig hemma numera...

Maj:

Gotacupen började, och vi kom överrens om att jag skulle tävla Jolly i laget istället för Pegasus. Första omgången var i Skultorp, och tog med både Pegasus och Jolly den gången. Kom runt med 4 fel på Pegasus, och var supernöjd!




Det förstördes dock när han vägrade ut sig i nästa klass...



Jolly däremot var 0:a hela dagen, och tillsammans tig vi en 4:de placering i lagklassen! Blev jätteglad och nöjd över henne, och ville hellre tävla henne i nästa omgång.





Tränade lite med Jolly ett par gånger.



Tränade med Gota-laget!
Hanna & Rickie - Steffi & Tåhle -  jag & Jolly - Linn & Laban


Fick testa rida Rickie för första gången!

På Pegasus-fronten hände väl inte så mycket nytt. Började komma på honom mer hur jag skulle hoppa honom. Han stannade nästan aldrig längre.

Nästa Gota-omgång var i Falköping. Den här gången fick bara Jolly följa med. Dubbelnollade förklassen utan placering, och petade ett i omhoppningen i lagklassen. Blev liite sugen på att köpa Jolly haha ;) Underbar ponny det där!



Juni:


Sista Gota-omgången var i Brandstorp. Tanken var att jag skulle tävla Jolly, men valde att ta Pegasus, dumt nog. Vägrade ut oss i båda klasserna, i ena klassen kom vi inte ens över första hindret. Den tävlingen fick mig att inse att det aldrig skulle gå, hur mycket jag än kämpade.

Vi ringde upp de gamla ägarna och berättade allt. Då kom det fram att han hade börjat stanna innan dom sålde honom, utan att vi hade fått veta det. Dom skyllde på att hon som ägde honom var förstor, men tydligen var ju inte det problemet.

De gamla ägarna kom hit och skulle testa tävla honom. Hon lyckades piska runt honom på 60 och 70 cm med en hel del protester från hans sida... Då kände jag att sådär tänker inte jag rida, är det vad som krävs för att få runt honom (om det ens går) så ger jag upp... En häst ska inte behövas piskas rund en bana, tvingas runt. Den ska tycka det är roligt, annars kommer det aldrig att funka.

Skolan slutade och vi åkte till Bulgarien!

Vi hade en grymt chill och rolig vecka i Sunny Beach!

Jag var blond!

:G




Och jaa... det var väl ungefär vad som hände under de tre månaderna. Kan ha hänt något mer som jag har glömt, men förhoppningsvis inte :)



Kommentarer
Ellen

Kul att läsa tycker jag :) vad hette hotellet i Bulgarien? Satt nämligen och tittade på resor dit igår :p

2012-01-09 @ 14:46:13
URL: http://arnell.blogg.se/
Ellen

Sv; haha, jarå! Du får ladda upp sista delen med :) då var det inte det jag trodde att jag hade tittat på. Jag och rebecka är sugna, kanske typ Emelie, Elin o Lovisa.. Inget bestämt liksom, men vore kul att ha något att se fram emot. Du kanske ska med? ;D

2012-01-09 @ 20:01:13
URL: http://arnell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0