2011 #1

Tar tre månader i varje inlägg, för att det inte ska bli för långt! Tar mest vad som har hänt i hästväg, men kanske även lite utanför stallet.

Januari:

Vi köpte Pegasus, en 10-årig c-ponny som hade gått LA hoppning. Nu skulle jag äntligen få komma ut och tävla på riktigt!

Vi, eller framförallt jag började bekanta oss med Pegasus. Stötte snabbt på en del grejer som inte hade framgått av säljarna. Bl.a var han svår att klippa och väldigt tittig (mot vad vi hade trott). Han stannade på småhinder, ramlade till och med av första gången jag skulle hoppa honom. Blev ju lite ledsen, då detta var en hopponny. Det gick ju självklart bra också, han var rolig och fin att rida.

Däremot blev han så småningom kung i hagen!


Februari:

Startade en dressyrtävling på Kulis, vann första klassen! Många som såg honom tyckte han var såå fin! Och det måste jag ju hålla med om.


Hopptränade några gånger för Karin. Han stannade en del och så. Ibland gick det bra, ibland dåligt helt enkelt.
Säga vad man vill, men hoppa, DET kunde han...






Såhär kunde det se ut ibland....

Mars:

Startade pay and jump, och vägrade ut oss i första klassen och kom runt med 1 eller 2 stopp i andra... Fortsatte att träna hemma och det gick ganska bra har jag för mig.

Men han var underbart rolig att rida! När han väl ville... Tvekar inte en sekund på den ponnyns kapacitet. Och när väl viljan fanns där så!



Tror inte jag har missat något från de här tre månaderna nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0