Mitt 2011 #3

Antar att ni vill läsa fortsättningen på mitt år, så varsågoda!

Juli:

Efter att de gamla ägarna hade varit här började vi fundera på om det var värt att lägga så mycket tid och pengar på något som antagligen inte skulle fungera ändå.

Åkte till Falsterbo! Köpte bl.a min Animo-kavaj där.

Under Falsterboveckan ringde Pegasus f.d ägare och ville köpa tillbaka honom. Fick fundera lite och bestämde mig för att sälja honom till dom. Anledningen var bl.a att vi kanske aldrig skulle bli av med honom annars. Låter kanske hemskt, men erbjuder dom att ta hem honom så tackar vi inte nej, då jag vill tävla.

Vi börjar leta andra alternativ. Jag testar bl.a Muschia (en ponny som vi ägde ett tag , som Hanna hade på foder i 2 år innan). Henne köpte vi för att hon skulle hamnat på ridskola annars! Men hon var inte riktigt min typ, även fast hon var fin.

Funderade på att låna en ponny, men det finns ju inte så mycket. Så slutade med att vi åkte upp till Norrköping för att provrida 3 ponnyer. Två stycken som jag var väldigt intresserad av - helt olika. Men ingen av dem föll mig i smaken. Den tredje ville jag egenligen inte testa, men det vågade jag inte säga, haha!

Och hur det slutade? jaa, det slutade med att jag köpte den tredje ponnyn... Och har inte ångrat mig en gång! Kändes så himla bra, bestämde oss i stort sett direkt. På vägen hem ringde vi och sa att vi skulle ha honom.

Jag och Linn sommarjobbade på Valhall! Chill var det.

Mamma och pappa åkte upp och lämnade Pegasus och hämtade Hansi!



Två veckor senare startade Hansi och jag våran första pay and jump på Kulis. Gjorde två felfria rundor, även om han var lite halvt galen. Var såå stolt över honom! Och sjukt glad att ha en häst som hoppade.



Hoppade lite hemma. Avstånd och sånt där funkade väl sådär, började hoppa med hackamore för att få koll. Började också träna för Karin E vilket hjälpte mig sjukt mycket. Som sagt, mycket orutin från bådas sidor. Tränade mycket bommar. Ett tag trodde jag aldrig att vi skulle få börja hoppa vanliga hinder...


Hoppningen gick mest framåt...


Började i tvåan på gymnasiet..

Augusti:

Startade snart vår första lokala tävling. Nollade första CR:en och dubbelnollade nästa klass! Var så nöjd med honom! Ramlade dock av på framridningen, haha!


Åkte till Skara för att mäta och vaccinera. Hansi var lite smått galen och lekte lite hingst..

Åkte ut på våran första tävling utanför klubben, till Vartofta. Det var divison 2 och vi skulle debutera LC (90), vilket jag tyckte var jättehögt! Det gick utan problem, och Hansi fick ett pet i varje klass.

September:


Vi åkte till Tidaholm och hoppade LD CR med 0 fel. Hoppade även LD+5 med en dubbelnolla.

Vi åkte även till Skultorp och hoppade andra omgången av div 2. Där petade han också ett i varje klass, lite surt, men helt okej. Har tyvärr inga bilder från de tävlingarna.

Sen tror jag inte att det var någon mer tävling i september. Hände inte så mycket mer heller!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0