Variation

Idag har jag och Hansi gjort något som INTE hör till vanligheten, nämligen tävlat dressyr. Gick jättedåligt, varken han eller jag är bra på det. Han hamnar superlätt bakom hand även om jag knappt håller i tyglarna, och då kan jag inte göra något. Får verkligen INGET stöd i munnen på honom. Troligtvis har han gått väldigt mycket inspänd tidigare.

Pratade med domaren efteråt, och hon tyckte att han var fin men väldigt svår med formen. Hon sa att det syntes att jag var väldigt mjuk i handen och sa även att det kan bli bättre om jag tar upp och fram handel och rider fram honom lite mer. Men det är verkligen lättare sagt än gjort, vissa dagar är värre än andra.

60% fick vi i alla fall i båda klasserna, vilket var mitt mål. Har ju inte lagt mycket tid alls på dressyren nu det senaste. Men jag kan ju säga att hoppning är SÅ mycket ROLIGARE än att jaga bokstäver..!



Kommentarer
Ellen

sv; haha menar du hans kondis eller din? ;)

2012-06-06 @ 16:03:51
URL: http://arnell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0