Tävling i Binneberg

Tävlingen idag gick bra, fick med oss två placeringar hem!

I förklassen var vi dubbelnolla och kom 3:a. Duktig kille! Han hoppade bra trots underlaget. På framridningen däremot var han vääldigt på tårna, taggad var ordet.

I lagklassen
kändes han mer trött och det förstår jag. Han fick ju vänta länge mellan klasserna och tog dessutom ut honom lite för tidigt. Inne på banan hoppade han rätt så bra även i denna klassen, men sen när vi kom till näst sista hindret som var en oxer så låg vi rätt stort men missbedömde lite och tryckte av honom så att han inte nådde över. Det var verkligen helt och hållet mitt fel, jag borde bara chillat, tagit en halvhalt och väntat istället. Så det blev 4 fel i grunden, vilket ändå räckte till en 4:e placering! Fatta hur många som vägrade ut sig och sånt då? Massor av hästar som stannade och höll på, flera som åkte av också. Kanske var första utetävlingen för många?

Trodde dom skulle ha fixat underlaget tills idag, men nepp. Som att rida på en sandstrand... Men annars är det ett trevligt ställe att åka till! Funktionärerna är verkligen trevliga, till skillnad från vissa andra ställen. Dom hade bra koll på framhoppningen och sånt, dessutom rullade det på snabbt inne på banan. Priserna var bra, alla placerade fick en påse med lite grejer i. Jag fick 2 biobiljetter, 2 rosetter, plaketter, en "pokal" eller vad man ska kalla det, lite belöning till hästarna, godis och två böcker, haha :D Vädret var helt konstigt... Ena stunden regnade det, andra var det sol, och nästa var det typ orkan, rätt jobbigt!

Sen när jag och mamma stod med Hansi och väntade på den andra prisutdelningen kom det fram några random personer och frågade lite om Hansi och så. Dom hade kollat på honom och tyckt han var jättefin! Tjejen hade blivit helt kär i honom och tjatat på mamman att dom skulle komma fram och prata lite med oss, lite roligt tyckte jag! Så jag berättade lite om honom och så, dom tyckte verkligen att han var fin!

Sen var det även en mamma som jag pratade lite snabbt med som sa att dom hade kollat på Hansi och tyckt att han hade så fint steg och så och pratat om honom innan hon såg att det var jag som red. Träffade dom nämligen senast när jag hade Pegasus så hon visste inte att jag har Hansi nu :)




Kommentarer
Anonym

varför har ni inget lag? Är det bara du och din syster som rider ponny på den nivån i Skövde RF?

2012-05-06 @ 09:17:46
Ida

svar till personen som inte vill säga sitt namn;

det vet inte jag eftersom att jag inte är intresserad av att rida gota i lag :) själv vill jag inte binda mig till att hoppa LD+5 ända fram till juni. Finns andra tävlingar jag hellre åker på än Gota, eftersom det inte finns några klasser att välja på där ;)

2012-05-06 @ 12:53:02
URL: http://iohlsson.blogg.se/
Anonym

Haha okej, så du vet inte om det bara är du och din syster som bara hoppar LD i er klubb? Där ser man..

2012-05-06 @ 17:08:05
Ida

klart de finns, men hur ska jag ha koll på om dom vill rida lag eller inte.... men däremot känner jag inte att jag är intresserad av fler otrevliga kommentarer från dig här på min blogg, så tack på förhand! :) vill inte ha anonyma.

2012-05-06 @ 21:55:19
Felicia :D

Jag LOVAR alla i binneberg har gjort allt för att få underlaget bra, men bäst hade det vart om det hade regnat lite under natten, vi gick och plockade sten för han, samt tog bort gräs för hand sedan åkte vi med traktor hur många gånger som helst för att det skulle packa sej och det var ganska bra för att vara i binneberg!



Då det är vanlig matjord så är det sjukt dåligt och jag fattar inte varför vi inte skalar av så det blir tunnare lager iaf, men men! :)



btw, jag kanske har någon bild på dej ifall du skulle vilja ha! :p

2012-05-20 @ 18:38:04
URL: http://vinnarponnie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0