bad day

Träningen idag gick så fruktansvärt dåligt....Har aldrig gått så dåligt förut. Vad som gick dåligt? Allt. Han var stark, loj, lyssnade varken framåt eller tillbaka, framför allt inte tillbaka. Han var överallt på en och samma gång kändes det som, men inte där jag ville. Det är klart att det går dåligt för alla, men det är inte så kul att sittaoch kämpa och kämpa och det enda man får tillbaka är tjafs och bråk. Jag gör säkert 100 halter/övergånga/tempoväxlingar varje ridpass just för att jag vill kunna använda små schyssta hjälper mot honom, men ändå hjälper det inte.
 
Har film från idag men känner inte direkt för att ladda upp den... Kanske gör det ändå. Men som sagt, idag visade han INTE sin bästa sida...
 
Klippte honom i alla fall idag och nu ska han få sova inne på nätterna (ja, han har gått ute dygnet runt ända tills nu för att jag vill att han ska få vara häst eftersom att alla andra hästar går ute nu). Så får vi se om det kan göra någon skillnad, det började väl ändå bli dags nu. Avslutade dagen med att övningsköra lite med pappa och stannade till för att köpa lite Ben&Jerry´s, det är ganska bra när man tycker synd om sig själv. Nä men skämt åsido, hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag har haft!
 
Jag gillar dig ändå min busponny<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0