Lång dag

Idag har jag spenderat hela dagen i stallet, från klockan ett till halv nio, dvs 6 och en halv timme. Först red jag Balder, sen fick jag testa rida Fiona lite och sen sist men inte minst red jag självklart på min egna bästa Hansi!
 
Hoppträning utomhus stod på schemat för honom, och det gick såå himla bra idag! Kände att alls som jag har kämpat med faktiskt inte är i onödan utan att det verkligen ger resultat. Han var väldigt pigg och glad och lyssnade bra både fram och tillbaka vilket ju är en viktig förutsättning. Hoppade en bana på 110 cm och allt stämde perfekt! Rätt galopp, kom rätt på alla hinder, jag RED ordentligt mellan hindren istället för att åka och behövde bara hålla en bra takt för att hitta bra avsprångslägen istället för att sitta och måtta. Men det bästa av allt var att HAN var så underbart duktig. Ååh, önskar att jag hade haft denna träningen på film!
 
Det börjar lukta LA-debut.....Först och främst ska vi ha bra rundor i LB, sen får vi se!
 
DU ger mig SÅ mycket, världens bästa Hansi<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0